Pagina's

Picture

Picture

Sunday, April 20, 2014

Oatmeal




















Het ontbijt is mijn favorite maaltijd van de dag. Soms eet ik in de ochtend yoghurt of brood, maar meestal eet ik havermout! Weet je dat ik het woord 'havermout' eigenlijk heel stom vind klinken? Het klinkt echt als zo iets wat je opa en oma van 80 jaar oud eten haha. Daarom gebruik ik veel liever het engelse woord 'oatmeal'. Het betekend natuurlijk gewoon hetzelfde, maar dit woord vind ik echt een stuk beter klinken! Ik eet bijna elke dag een ander soort 'oatmeal', de ene dag met banaan, de andere dag met appel en weer een andere dag met chocola. Maar voor alle soorten gebruik ik 1 basisrecept. Het recept is hieronder te vinden:


Recept:

40 gram havermout
100ml (plantaardige) melk
100-125 water
Eventueel 1/2 banaan, honing, appel, cacaopoeder enz.

1. Roer alles door elkaar in een kom
2. Kook het in de magnetron voor 3 minuten op 600W

Recipe (english)

1/2 cup oats
1/2 cup water
1/2 cup milk
(Optional) 1/2 banana, apple, honey, cacao powder

1. Stir everything in a bowl
2. Cook it for about 3 minutes in the microwave on medium heat (600W)



No comments:

Post a Comment