Pagina's

Picture

Picture

Sunday, November 23, 2014

Lemon Pie Baked Oatmeal





























Het is alweer november, wat betekent dat het steeds kouder en steeds eerder donker wordt.. 

Helaas..
Ik ben zelf echt een zomermens en hou helemaal niet van dit koude weer! 
Ik moést gewoon even iets hebben het een beetje zomer te laten lijken, 
Dus wat ik bedacht heb:

Laat ik iets met citroen bakken! 
Als het zomer is drink ik altijd liters water met citroen weg, en ik zou serieus elke dag wel een stuk citroentaart willen eten (dat doe ik uiteraard niet haha) 
Dus ik besloot deze ochtend lemon pie baked oats te maken....

Toen ik dit aan het eten was voelde het voor héél even net alsof het zomer was ;)


recept

70 gram havermout
75 ml (plantaardige) melk
2 eetlepels yoghurt
1 banaan
1 ei
1 theelepel baking soda (zuiveringszout)
Het sap en de schil van een halve citroen
(Optioneel) 1 eetlepel chiazaad

1. Verwarm de oven voor op 170C
2. Vet een ovenvaste schaal in
3. Prak de banaan fijn, doe vervolgens alle ingredienten in een kom en roer goed door
4. Giet het mengel in de ovenschaal 
5. Bak de lemon pie oatmeal 25 in het midden van de oven

Recipe

2/3 cup oats
1/3 cup milk
2 tbsp yogurt
1 banana
1 egg
1 tsp baking soda
The juice and zest of half a lemon
(Optional) 1 tbsp chia seeds

1. Preheat the oven to 170C
2. Lightly grease a baking dish
3. Mash the banana, combine all ingredients and mix well
4. Pour the mixture into the baking dish
5. Bake the lemon pie oatmeal 25 minutes in the center of the oven





No comments:

Post a Comment