Pagina's

Picture

Picture

Thursday, August 14, 2014

Oatmeal cookies




















Ik ben weer terug van mijn vakantie in Zuid-Frankrijk! Ik heb in Frankrijk twee weken met mijn familie in een caravan gezeten op een camping, natuurlijk inclusief zwembad, elke dag zon en stokbrood! Ahh, ik zou zo weer terug willen.. Een van de nadelen van in Nederland wonen vind ik toch echt het slechte weer! Ik zou er geen moeite mee hebben als het klimaat in nederland iets warmer was geweest ;) Maar ok, genoeg over mijn vakantie..  Toen ik thuis was móest ik gewoon iets bakken, ik had namelijk al 3 weken niets gebakken! 

Dus. Ik besloot om mijn favorite koekjes te bakken:  havermout koekjes of terwijl Oatmeal cookies. Ik heb deze koekjes al een paar keer gebakken, en ze vallen altijd in de smaak, want wie lust er nu geen koekjes?

And always remember:

A cookie a day keeps the sadness away



Recept


225gram havermout
75 gram volkorenmeel
110 gram honing/ agave stroop / dadelstroop
1 ei
100 gram kokosolie of boter
40 gram walnoten
40 gram rozijnen
1/2 theelepel bakpoeder
1/2 theelepel zuiveringzout (baking soda) 
Een snufje zout

1. Verwarm de oven voor op 180C 
2. Roer de havermout, bakpoeder, zout,  zuiveringzout en volkorenmeel door elkaar in een grote kom
3. Voeg in een andere kom het ei, gesmolten boter of kokosolie, en de honing toe
4. Voeg de natte ingredienten toe bij de droge en roer alles goed door elkaar
5. Voeg nu de rozijnen en de gehakte walnoten toe en roer alles nogmaals goed door
6. Vorm koekjes met een diameter van ongeveer 4 cm en 1 cm dik en leg de boekjes op een met bakpapier beklede ovenplaat
7. Bak de koekjes 10-12 minuten in de oven

Recipe


2 1/4 cup oats (225g)
3/4 cup wholewheat flour (75g)
1/3 cup honey (110g)
1 egg
1/2 cup coconut oil or butter
1/3 cup walnuts
1/4 cup raisins
1/2 teaspoon baking powder
1/2 teaspoon baking soda
1 pinch of salt

1. Preheat the oven to 350F (180C)
2. In a large bowl, stir together oats, baking powder, baking soda, salt, and whole wheat flour
3. In another bowl, mix together the egg, melted butter or coconut oil and honey
4. Add the wet ingredients to the dry and stir well
5. Blend-in chopped walnuts and raisins
6. Roll the dough into balls with a diameter of 2 cm and place them on a baking sheet. Flatten each cookie with a fork.
7. Bake the cookies in the oven for 10-12 minutes



No comments:

Post a Comment